pondelok 10. mája 2010

Wellington Mk.X, 311.sq RAF, Trumpeter 1/72 - striekanie kamufláže (183.hodina)

Kamufláž je nastriekaná. Vychádzal som z varianty sfarbenia B, aspoň toto sa dalo vyčítať z dosť úbohého náčrtku kamufláže z decal aršika od MPD. Osobne si myslím, že táto schéma šebelovho Wimpeyho je čistá rekonštrukcia a úvaha, nedoložená fotkami. Známe je sériové číslo, kódové označenie a možná kamufláž Temeprate Sea Scheme (ale možno sa mýlim...).

Na vyleštený biely surfacer som strekol bielu Gunze H.21 (white off). Aby plátený biely povrch nebol fádny, tak som to začal "rozbíjať". Najprv som strekol zriedený mix farieb Tamiya XF-2 a XF-19 (pomer 2:1) a následne čisté biele X-2 alebo XF-2. Pričom som trocha dbal na viditeľnú konštrukciu draku.
Na záver som takto rozbitý povrch strekol zriedeným mixom farieb H.21 a X-2 (riedenie až 1:8) na zníženie kontrastu. Všetky použité mixy mi ešte ostali z minuloročnej stavby "Kosťu" 

Začal som striekať vrchné kamuflážne polia, pričom vlnky na trupe som vyšablónoval za pomoci tackitu. Určite to bude na záver podfuknuté na viacerých miestách, keďže prístup pištoľou nie je vždy ideálny. Ale to bude na záver práca pre Infinity...

Kamuflážne polia som natriekal následovne:

Základ Dark Slate Grey je Tamiya XF62. Povrch tohoto základu som následne "rozbíjal" farbami Gunze H52 a H302. Kontrast som znížil nátrekom vysoko zriedeného mixu XF62+H52 (riedenie až 1:10).


Základ Extra Dark Sea Grey je Gunze H333. Povrch som následne "rozbíjal" farbou Tamiya XF24 a mixom XF8+XF18 (v pomere 2:1). Kontrast som znížil nátrekom vysoko zriedeného mixu H333+XF24.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára