utorok 3. augusta 2010

Nové v kitníku, časť 02

Tak pozerám, že za posledný štvrťrok mi pribudla pekná kôpka zaujímavých noviniek. Všetko samozrejme v mierke 1/72.

Fairey Fulmar Mk.I a Westland Whirlwind FB Mk.I, Special Hobby:
Sympatické kity zaujímavých typov z WW2. Podľa stavieb, doteraz prezentovaných na nete, sú aj celkom dobre zostaviteľné. No a ja britské stroje naozaj môžem, takže kúpu neľutujem, len ten čas keby bol... :)

F-100D Super Sabre, Trumpeter:
Presne na túto verziu Super Sabre som čakal. Už dlhšie dostupnú verziu C by som osobne nijak nezúžitkoval. Varianta D je vhodná na stavbu stroja niektorého z európskych užívateľov. Zatiaľ som naklonený stavbe francúzskej mašiny v SEA kamufláži. Ale mohol by byť aj dánsky kúsok. V oboch prípadoch sa jedná o lietadlá so silno olietaným povrchom a na obe varianty už mám pripravené aj kvalitné nálepky Xtradecal. Na prvý pohľad kvalitný kit, tak dúfam, že neskrýva nejaké zákerností. Ešte počkám na vydanie ďalších doplnkov (aspoň lepty keby ešte boli) a pustím sa do toho.

Zlin Z-42M, Hobby Boss:
Bonboniera za lacný peniaz, no neber to! Navyše s nálepkami na slovenskú mašinu vo vkusnom sfarbení. Tu fakt nie je nad čím rozmýšľať :)

Martlet Mk.VI, AZ Model:
No keby som niekedy staval Wildcata, tak by som chcel presne túto verziu. Britský marking z úplneho konca WW2.  Mám aj Hasegawu, F4F-4 verziu, teda úplnú klasiku a rádovo kvalitnejší kit a dokonca lacnejší ako tento AZ Model, ale atraktívna predloha (verzia, marking) ma dostala a ja som toto kúpil. Niekoľko drobných detailov je u AZ kitu lepšie zvládnutých, napr. zadná stena podvozkovej šachty s výrezmi pre kolesá. Malé plus, ale ktovie či táto krabička neskončí ako stálica môjho kitníka, ako vlastne všetky AZka doteráz. Ale ani pred týždňom som ešte netušil, že sa pustím do ich Hurricane... :D

Breda-Nardi NH-500EHughes MD-500MD, AZ model:
Na tieto "vajcia" od AZ model som sa roky tešil, odkedy boli avizované na nete. Už keď všetko vyzeralo tak, že páni od AZ tieto vrtuľníčky odložili ad acta,  tak vyšli z čista jasna rovno so štyrmi krabičkovými verziami. Dokonca v každej krabičke sú zabalené 2ks. Vybral som si talianske verzie, keďže preferujem európskych užívateľov a k tomu vyzbrojenú verziu MD-500MD. Z možných variant by som rád postupne urobil taliansku, chorvátsku a vyzbrojenú izraelskú. Moc miesta tento drobizg vo vitríne nezaberie, takže môže byť toho aj viac :) 
Ale je veľká škoda, že Profiline vyšiel s týmto typom až po AZ. Osobne sa mi zdá riešenie Profiline kitu lepšie, keď celý trup je z číreho plastu a netreba vlepovať okná, ale len správne vymaskovať. Málokedy vlepované okná dokonale sadnú a vytvoria s trupom pekný celok. A potom treba riešiť neriešiteľné....Určite riešenie, keď je celý trup číry, pomôže lepšiemu záverečnému výsledku, hlavne u takýchto mrňusov. Navyše u AZ model nesadne nasucho predný číry diel dobré k trupu, takže určite budú problémy...No ale čo už, keď mám nakúpené tieto AZ, teraz ich nevyhodím, ale pokúsim sa niekdy postaviť. Keby som vedel, tak dám osobne prednosť Profiline.

Rafale B, Hobby Boss:
Tu som ani chvíľu nešpekuloval. Krásny kit za lacný peniaz. Ponúkané markingy s "tiger" výzdobami sa mi  moc nepáčia. Pri stavbe dám prednosť klasickej šedej v bojovej konfigurácii z Afganistanu. Dlho žiadny poriadny Rafale v 1/72 neexistoval. A teraz, v priebehu polroka, máme k dispozícii v dobrej kvalite všetky varianty tejto elegantnej mašiny. Takže určite prikúpim aj námornú variantu M.

JAS-39D Gripen, Bílek:
Prebal kitu Italeri, s kvalitnými nálepkami pre stroje českého, maďarského a juhoafrického letectva. Pokiaľ verziu C by som rád nanovo postavil v markingu českého letectva, tak túto dvojmiestnu variantu budem určite robiť v maďarskom markingu.  

Niektorým z týchto kitov sa povenujem v tomto blogu trocha podrobnejšie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára