piatok 31. decembra 2010

Nové v kitníku, časť 03

Druhý polrok, čo sa týka nových krabičiek, bol pre mňa skutočne bohatý. Všetko samozrejme modely v 1/72 :) 

Ďalší do série, po Rafale C a Rafale B. Zároveň v TOP5 krabičiek, čakateľov na stavbu...Obsah kitu som už rozfotil v samostatnom članku tohoto blogu.

Jedno z množstva prekvapení od firmy Sword v tomto roku. Dobre, že som zobral, tento kit sa stáva nedostupným. Tomuto kitu som sa už venoval v samostanom članku tohoto blogu.

Tento talianský stíhač sa mi páči už oddávna, snáď od základnej školy. Pár rokov dozadu som našťastie prepasol shortrun od Pavly, tak bez veľkého váhania som objednal túto novinku od Swordu.

Reedicia staršieho a slušného Revell kitu z polovice 90's. Zaujali ma hlavne kamufláže a marking nemeckého Bundeswehru, plus nízka cena novinky, nebolo o čom...

Tak takéto niečo sa málokedy vidí. Absolútne fantastický pomer cena/kvalita! A fantastická predloha...netreba ani komentovať :)

Už mám 2 šturmoviky od Eduardu, kúpené cca 10 rokov dozadu. Ale na tejto reedícii ma zaujal atraktívny marking ČS letcov. Tiež je zaujímavá prelepka mierky kitu na krabičke, no edíci pomaly aj zabúdajú písať "1/72" :)

Starý Jak-9 od Dako je pre mňa jedno z najväčších prekvapení v tomto roku. Vďaka kolegovi z práce som sa dostal k tejto zabudnutej krabičke z novozámockého modelárstva! Žiaľ, klasický Jak-9 v 1/72 je momentálne prakticky nedostupná záležitosť.

Dlho som váhal, ale nakoniec kúpil. A ani moc neľutujem, v rámčeku to vyzerá obstojne, no snáď to pôjde aj dokopy. Z ponúkaných verzií som si vybral poľský Lim-5, keďže v Poľsku to lietalo ešte v 90's. Už teráz sa teším na sľubenú MiG-17PF.

Reedícia Italeri kitu v Revell krabičke. No pre mňa, žiaľ, sklamanie. Nachytal som sa na rakúsky marking, ale rakúske úpravy, napr. poveternostný radar na predku a iné, kit neobsahuje! No spojením s pôvodným Italeri S-60A v Bílek sáčku a krásnymi resinmi od Armycast z toho nejakú rakúsku mašinu niekedy zostrojím...

IMHO vydarenejšia reedicia. Militarizovaná EC135 v markingu Swiss Army. Kvalitný kit, kvalitné nálepky.

Ďalšie z množstva zaujímavých noviniek od Swordu, ktorým som neodolal. Vyzerajú krásne v rámčekoch, atraktívny výber kamufláži a podľa niekoľkých stavieb na Modelfóre sú aj skutočne zostaviteľné. Tak som sa mohol zbaviť starého Hasegawa kitu Hayate a Gladiator kit od Pavly bude teraz dobrý len na spotrebovanie resinov z neho.

Jedno z prekvapení roka 2010. Po Lancastrovi ďalší superkvalitný kit bombera od Revellu. No neber to za 19EUR!

Neodolal som na Plastikovej zime. Páči sa mi hlavne povojnový ČSR marking. Môže to byť pekným doplnkom vo vytrínke, niekde blízko k MiG-15, alebo B-33. Snáď sa to bude dať aj zlepiť.

Novinka od Dragona. V zmysle hesla "každý rok aspoň jeden Meteor do kitníka" som túto vojnovú verziu kúpil na PZ a pridal k mojim štyrom Meteorom F.8 od MPM. A neľutujem, takto by nejak mala vyzerať novinka na úrovni dnešnej doby.

K Avii B-534 4.séria a Bk.534 od RS, ktoré som objednal na začiatku roka, som na PZ kúpil túto novinku. Chcel som mať aj jednu avku s otvoreným kokpitom a vybral som si práve 3.sériu a čakal na vydanie.

Dvojkit s atraktivnými britskými a francúzskymi kamuflážami a markingami, teda niečo zaujímavé pre mňa :) Neodolal som tiež akciovej cene na PZ, len za 13,95EUR. 

Ďalšie prekvapko roka 2010! Skutočne kvalitný kit krásneho lietadla.

Po dojmom stavby dvoch Hurricanov skorších verzií som nakoniec podľahol a kúpil na záver roka aj tieto krabičky. Hurricany z konca vojny sa mi vždy páčili. Navyše v rámčekoch vyzerajú tvarovo naozaj pekne. 

Chronicky známy kit. Dokúpil som ešte 1 kus do kitníka na uvažovanú dvojstavbu v štýle práve dokončených Hurricanov. Jeden bude v markingu slovenskom a druhý v nemeckom JG.5 z krásnej novinky-aršíka od AML.

Každý rok pred vianocami objednávam jednú krabičku, variáciu na tému Boston/Havoc od MPM. Tak som aj tento rok pridal jednú položku k A-20G a A-20J. Považujem to za vydarenú sériu, to najlepšie čo kedy MPM vydali (teda spolu s Meteormi).

Posledné kity, zakúpené v tomto roku. Naozajstné prekvapenie od Swordu, čo sa týka kvality a predlohy!

Tak tento rok som si rozšíril kitník o zopár desiatok nových kitov. Okrem množstva reedícií sa objavili aj zaujímavé a skutočne kvalitné novinky, napr. Rafale od HB, Mi-24V od Zvezdy, B-17G od Revellu, alebo C-27J Spartan od Italeri. Tie skôr dokazujú renesanciu mierky 1/72, ako jej úpadok...

U mňa sa jednoznačne stal kitom roka 2010 Mi-24V od Zvezdy. Výrobcom roka 2010 je pre mňa český Sword. Skutočne agilná firma, ktorá vydala veľké množstvo kvalitných noviniek atraktivných typov, ktoré na konci roka potvrdila krásnymi Spitfire Mk.Vc.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára