nedeľa 15. mája 2011

E-2C Hawkeye "World Hawkeye", Hasegawa 1/72


Na túto limitovanú edíciu som čakal vyše dvoch rokov...a dočkal sa. Po asi dvoch edíciach tohoto kitu s americkými a jednej s japonskými markingami, došlo aj na limitované vydanie "World Hawkeye". V tejto krabičke sú k dispozícii nálepky pre všetky tri stroje francúzskeho námorníctva a štyri stroje singapurského letectva. Mňa samozrejme zaujímajú francúzske mašiny, ktoré je možné dokončiť buď vo variante so štvorlistými vrtuľami alebo v novšej, s osemlistými vrtuľami.

Kit nemá zmysel bližšie predstavovať, nie je to úplná novinka. V krabičke je zabalených 6 rámčekov zo svetlošedého plastu a jedného rámčeka čírych dielov. Podľa manuálu je číslovaných až 14 rámčekov, veľa z nich je však lisovaných v spoločne. Paneláž je samozrejme prevedená v negative.

Niekoľko detailných pohľadov:

Čakajúc na tú pravú limitku s francúzskymi znakmi, som si dopredu kúpil v parížskom múzeu Le Bourget špičkovú publikáciu francúzskeho vydavateľstva DTU. Obsahuje 122 strán kvalitných podkladov na stavbu kitu, vrátane množstva fotiek detailov, plus kresby interiérov, atď. Naštastie je dvojjazičná, francúzsko/anglická...

Tento kit nemá zmysel nijak porovnávať so staršimi kitmi Hawkeye od Fujimi a Helleru. Kvalitatívne ich prekonáva absolútne vo všetkom. Svojou kvalitou sa radí medzi posledné hasegawácke novinky viacmotorákov ako B-26 alebo B-24, teda je to naozajstná špička medzi 1/72. Samozrejme tomu úmerná je aj cena, ktorá  sa môže stať nočnou morou nejedného cenovo citlivého 72kára. Mne sa tento kit podarilo získať za 36EUR, vrátane poštovného, takže môžem byť celkom spokojný. Chcem k tomu dokúpiť aj lepty od Eduardu, takže dohromady to budú  dosť veľké náklady. Ale na druhej strane, nie je to model na 1 víkend a pri mojom tempe stavby to je projekt aspoň na 4-5 mesiacov. Nakoniec by som si rád skompletoval trojičku Rafale M, Super Etendard a Hawkeye z CDG. Na Rafale snáď príde rada už tento rok...

3 komentáre:

  1. Fíha, ten model má veľmi pekné detaily, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani "štvrťkový" model! Pokukoval som po "štvrťke"od Kinetic, ale toto by mi určite úplne stačilo (teraz myslím merítko).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hmmm, vyzera to pekne, ta predloha sa mi vzdy pacila... takze pekne do neho, nech to odsypa so stavbou

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ano, kit je naozaj vydareny! Sice nie je z kategorie lacnych, ale zas takyto kusok malokto postavi za 1-2tyzdne. Tiez sa mi predloha velmi paci, ale dlho som cakal na vydanie vo francuzskom markingu :)

    OdpovedaťOdstrániť