pondelok 29. augusta 2011

MiG-23MF & MiG-23ML, R.V.Aircraft 1/72


Zľahka som rozbehol prácu na dvoch MiG-23. Konkrétne mám plán dokončiť MiG-23MF a MiG-23ML, oba v kamufláži a markingu československého letectva. Ešte nie som definitívne rozhodnutý, ktoré konkrétne stroje to budú, skôr mám len predstavu, že ich dokončím v štandardnej kamufláži. Predbežne by MiG-23MF mohla byť 3922 (z decal setu od R.V.Aircraft) a MiG-23ML s markingom 4645 (priamo z krabičky). Čo sa týka nazhromaždených doplnkov, tak chcem použiť Pavla resin set C72018, ktorý je však navrhnutý pre kit od Zvezdy. Tiež mám pripravené farebné sady leptov of Bílka (pre MF aj ML), kolieska od TallyHo a sety PLRS od R.V.Aircraft. Je však možné, že stavbu obohatím o ďalšie doplnky, ktoré sa môžu objaviť v jej priebehu...

Môj pôvodný zámer bol použiť resinové kokpity od Pavly. Tie však sa do trupov nevošli podľa mojich predstáv ani po maximálnom zbrusení ich spodkov a zadných častí. Navyše ich kvalita a ostrosť detailov je nič moc a nešli ani moc dobré spojiť s leptami od Bílka. Tak som sa vrátil k originál kokpitom z kitov. Aby som mohol na ne nalepiť bočné pulty a steny z leptaných sád od Bílka, musel som odstrániť časť plastu:

Pôvodné resinové sedačky KM-1 od Pavly som upravil. Odstránil som neostré a zliate detaily, ktoré  nahradím novovyrobenými detailami a detailami z Bílek leptov:

Aby som mohol použiť bočné farebné pulty a steny z Bílkových sád, musel som ich spodné častí odstrihnúť:

Bílek prístrojové dosky obstojne sadnú na originál prístrojové dosky z kitov. Možno ich bude treba pri vlepovaní do trupu ešte upraviť na ich spodkoch. Sú v porovnaní s origoš prístrojovkami mierne vyššie.

Skúšal som použitie resinových prístrojových dosiek z Pavla setu, ktoré sú vyriešené ako jeden diel aj s prednou vrchnou časťou kokpitu so zamierovačom. No táto implementácia mi nevyšla uspokojivo, navyše som pritom prišiel o polovičky trupu na MF. Tie som potom nahradil z kitu ML, ktoré sú tam prebytočné. Ako schodnejšie sa mi zdá použitie originálov predných horných krytov prístrojoviek, ktoré je ale vhodné maximálne vybrúsiť, aby nebol neskôr problém s umiestnením zamierovačov (z leptov od Bílka) a uzavretím priestoru čelným štítkom. Niekoľko detailov okolo zamierovača si v tomto prípade svojpomocne dorobím.

Výsledok môjho pokusu o spojenie dielov z Bílek leptanej sady a originál vane kokpitu. Z Pavla setu nakoniec bude užitočná len sedačka a horná časť knipla

Dorobenie niekoľkých bočných detailov na reinových sedačkách od Pavly:

Príprava na vlepovanie farebných dielov z Bílek sád (bočných stien a pultov, detailov sedačiek,...). Základ sedačiek je streknutý svetlo šedou akrýlovou Tamiya XF-83, Vane kokpitov mixom farieb Vallejo Color 907+963+968:

1 komentár: