pondelok 14. januára 2013

Spitfire Mk.IXc/Mk.XVIe, 3x AZ 1/72 - invázne pruhy, 1.časť

U prvého spitu najprv nastriekam invázne pruhy a až potom kamufláž. Bude to technologicky jednoduchší postup. V SAM Datafile publikácií som našiel informáciu, že šírka invázneho pruhu bola 45,7cm. Premeraním tohoto rozmeru som si na kite vypáskoval polia na invázne pruhy. Musel som pritom dávať pozor, aby mi roundle a kódové písmena na trupe sadli presne podľa nákresov kamufláži. Ako vzor som si zvolil manuál z AML dekálovej sady 72041 Czech Pilots on Spitfire Mk.IXc. Nalepky ale použijem zo samotného kitu.

Keby výrobcovia dekálov mysleli na to, že urobiť v 1/72 lem okolo písmen N bude celkom slušným problémom, tak by ho vytlačili spolu s N už ako nálepku. Žiaľ nestalo sa tak ani v prípade AML, ani v prípade kitu AZ. Jediní kto na to pozreli pragmaticky boli v MPD, ale žiaľ, proporcie kódových písmen N sú divné, teda nepoužiteľné. Teda šablónovacím manévrom okolo N som sa aj tak nevyhol :(

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára