pondelok 1. septembra 2014

2x Mirage IIIO, High Planes 1/72 - patina, podvozky, výzbroj

Tak som sa pustil do ďalšieho kola patiny. Tentokrát som znázorňoval rôzne ofuky a zatečence, ktoré boli výrazné hlavne na spodku drakov reálnych mašín.

Použil som klasickú Tamiya X-19, hlavne v zadnej častí, v priestore trysky, následne aj mierne okolo paneláže a na krídelkách/klapkách. Následne, na znázornenie ofukov na spodku draku a mierného ošlapania  a zašpinenia, som použil mix X-19 : XF-52 v pomere 2:1 a v nariedení 1:8 v prospech X-20A (podobne ako čistá X-19). Na zetečeniny kvapalín som aplikoval Tensocromy TSC-209 (Kerosene) a TSC-210 (Fuel), ktoré som nanášal štetcom.

Aktuálny stav. Modely ešte nemajú finálny lak.

A3-25:

A3-99:

Podvozky pripravené na prilepenie.Podvozkovým nohám som pridal kábliky hydrauliky, ktoré som vymaľoval s Vallejo Color. Nohy boli predtým nastriekané s Alclad2. Pracovné valce som vyrobil nové z mosadzných rúrok dvoch priemerov. Na záver všetko washované s Cold Grey washom.

Pripravená výzbroj a nádrže. Nádrže sú z kitu, s raketami to bolo horšie. Francúzska výzbroj je dosť nedostupná. Strely MATRA R-530 som získal zo starého kitu Mirage F.1 od Hasegawy, ktorý už pravdepodobne nebudem nikdy lepiť. Menšie MATRA R.550 Magic mám z vyzbrojného setu Heller, ktorý je však aspoň 15 rokov nedostupný. Ďalšie R.550 v prípade potrebuy budem získavať kanibalizáciou kitov Rafale od HB :) Posledný pár Sidewindrov AIM-9B sú brassin novinkou od Eduard. Tieto brassin rakety v 1/72 sú skutočnou chuťovkou a teším sa aj na ďalšie typy. Čo je však problémom všetkých výzbrojných sád, snáď okrem Hasegáw, že výrobcovia úplne ignorujú adaptéry týchto striel. Myslím, že to by malo byť nedeliteľnou súčasťou každej takej sady...Inak je to len polovičné riešenie.

A už stojíme na svojich... :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára