pondelok 15. februára 2010

Wellington Mk.X, 311.sq RAF, Trumpeter 1/72

Po minuloročnom "Kosťovi" sa opatrne púšťam do stavby ďalšieho stroja z československej 311. perute RAF. Téma československých letcov počas WW2 ma veľmi zaujala a chcem v nej pokračovať ďalšími a ďalšími projektami. Teraz prišiel na radu "Wimpey", konkrétne verzia Mark X. Naši nebeskí jazdci používali výlučne stroje Wellington Mark I, ale pred prezbrojením na Liberatory sa objavilo v ich výzbroji aj 6ks verzií Mark X s motormi Hercules VI. Konkrétne budem stavať stroj s/n HZ268, na ktorom lietala nad Atlantik posádka F/O Metoděja Šebelu DFC. S týmto strojom posádka zaútočila 10.4.1943 na konvoj nepriateľských lodí v Biskajskom zálive, pričom zasiahla talianskú obchodnú loď Himalaya. Pri útoku bol Wimpey poškodený paľbou z lodí a na ostrovy sa posádka vratila iba s jedným fungujúcim motorom. 


Ku stavebnici od Trumpetera mám dokúpenú hromadu doplnkov, konkrétne cca.6 sáčkov rezinov Quickboost, rezinové kolesá Aires, BigEd sadu plechov od Eduarda. Z literatúry mám k dispozícii publikácie 4+ a Warpaint series. Okrem toho nejaké podkladové materiály mám roztrúsené po časopisoch a knihách a samozrejme je k dispozícii net.

Nálepky mám od firmy MPD a sú zo sympatickej edície "Památník československého letectva". Žiaľ, sériove číslo HZ268 a "Z" sú príliš svetlé, mali by byť v odtieni kamuflážnej Extra Dark Sea Grey. Preto "Z" použíjem z aršíka REVI "ČS Liberátory", ktorý mi ostal po minuloročnej stavbe Kosťu.
Sada BiG Ed od Eduardu obsahuje ohromné množstvo dielov do interiéru, exteriéru, komplet bombovnicu a vztlakové klapky. Myslím, že veľa z týchto dielov ani nevyužijem. Samozrejmosťou sú striekacie masky z kabuki pásky. Farebná planžeta s dielcami do kokpitu je našťastie z doby, kedy u Eduardu ešte neexperimentovali (zatiaľ) s nie moc úspešnou "rastrovou" technológiou. Preto sú všetky farebné detaily krásne ostré aj v zoomovom náhľade.

Pohľad na trup, krídla a kormidla Wimpeyho priamo z krabice. Znázornenie plátnového povrchu krídel je dosť prehnané a tým kontroverzné, ale mne sa celkom páči, tak uvidím ako to bude nakoniec vyzerať.

Stavbu som začal kompletovaním priestoru posádky. Zatiaľ to je pekná zábavka :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára