nedeľa 27. marca 2011

F-4F Phantom II, Revell 1/72


Tento model som postavil v decembri 2001 po 59 hodinách práce. Je to čistá krabička, doplnená len o Eduard zoom lept. Doplnil som detaily kokpitu a podvozkových šachiet. Kamufláž je tupovaná syntetickými Agamami A34/A25/A24. Ostatné detaily, vrátané výtokových trysiek a žiaruvzdorných plechov okolo ních sú tiež vymaľované resp. vytupované Agamami. Nálepky sú originál z kitu. Paneláž zvýraznená pentelkou 0,3mm. Celý povrch bol na záver natretý tekutým voskom Bistrol. Čiže ešte pred 10 rokmi som stále bol v modelárskom praveku :)

Keďže zo všetkých Phantomov sa mi práve nemecké verzie F páčia najviac, rád by som niekedy v budúcnosti zopakoval stavbu tohoto kitu, no už so súčasnými znalosťami a technológiami. A samozrejme s hromadou doplnkov. Ku klasickej stíhačke F-4F by som rád postavil aj prieskumnú verziu RF-4E, ktorá síce bola vyradená z Luftwaffe už pred vyše 20 rokmi, ale stále slúži v gréckom letectve a to aj v pôvodnej nemeckej "lizard" kamufláži. Tieto známe Revell kity nemá zmysel ani komentovať. Patria ku špičke vlastnej Revell produkcie, podobne ako ich Tornada IDS alebo F-16A.

K obom kitom mám už pripravené resinové kokpity, podvozkové šachty, trysky od Aires a fotoleptané sady Eduard.

Tentokrát sa neuspokojím s ponúkanými markingami z krabičiek a preto siahnem po "aftermarket" produkcii. Nálepky na grécku RF-4E od Icarus Decals...

...a na klasickú nemeckú šedivku F-4F od Model Alliance. Obe sady sú vytlačené u Cartografu.

Pri stavbe pomôže škutočne špičková séria publikácií "Luftwaffe Phantoms" od nemeckého vydávateľstva AirDoc. Text v nich je dvojjazičný, nemecko-anglický. Za takúto kvalitku mi nikdy nie je ľúto dať peniaze.

K dispozícii mám aj britskú publikáciu "F-4 Phantom II, part.3-Overseas Operators" od vydávateľstva SAM Publications, kde sa tiež dá nájsť hromada slušných fotiek na nemecké Phantomy.

Takže po hardvérovej stránke som vynikajúco pripravený na túto stavbu, no chýba mi samozrejme, ako aj pri všetkých ostatných plánovaných projektoch "len" čas, teda vlastne to najpodstanejšie pri tomto hobby...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára