utorok 3. apríla 2012

Samé spity od Swordu...


Dnes mi došla krabica s 12 spitmi a seafirmi od Swordu. Tak som si neodpustil spoločnú fotku pred rozdelením tejto radostnej kôpky a uložením. Spolu s perfektne navrhnutými leptanými Brengun sadami na Spitfiry Mk.IX/XVIe mám postarané o nekonečné chvíle zábavy... Už teraz mám v podstate predstavu o verziách  a markingoch na skoro všetky zobrazené kity. Napríklad takú francúzsku povojnovú svorku Spitfire LF Mk.IXe, Mk.XVIe bubletop, Seafire Mk.III a Mk.XV. Samozrejmé plánujem ešte zo dve povojnové československé deviatky. 


Tiež sa mi tieto Sword kity zdajú ako dobré východisko na jednoduchú prestavbu na klasické Mk.IXc z rokov 1944-45, ktoré pilotovali čs.letci. Tým, že blistre krytov kanónov sú riešené ako oddelené diely, dajú sa nalepiť na vnútorné pozície. Ešte dorobiť diery pre hlavne vonkajších 7,7mm guľometov a diery ich vyhadzovačov a je krídlo C na svete. Menšie smerové kormidlá sa dajú vyriešiť resinovými QB dielmi. No a aktuálna novinka od AML, aršík nálepiek na Spity Mk.IX čs letcov  ponúka až 8 možností markingov!
Novinka od AML ponúka 8 markingov deviatok čs.letcov z rokov 1944-45
Nové leptané Brengun sady na vyšperkovanie sworďáckych deviatok, ktoré skutočne podchytili všetky slabšie detaily kitu (tvrdím z vlastnej skúsenosti zo stavby) a navyše umožňujú dokonale vyšperkovať výsledok.  
Takže spity z konca vojny aj po dokončenej stavbe sworďáckych trojičiek nie sú u mňa zďaleka uzavretou témou. Zo súčasnej trojice relevantných kitov  Spitfire Mk.IX  považujem práve sword stavebnice  za  tvarovo  najpresnejšie.  Po nich  zaraďujem Hasegawa kity,  ktoré ešte  držím v kitníku. Airfix spita som síce kúpil, ale jeho prevedenie a tvarová presnosť ma sklamali a okrem nálepiek som zvyšok vyhodil. Našťastie to bola lacnota, asi za dve piva...
Dokončený Spitfire LF Mk.IXe od Swordu. Považujem ho za momentálne najpresnejšiu 1/72  stavebnicu deviatky
Swordy sú shortruny, takže dlho som nešpekuloval so zásobením sa do budúcnosti. Najbližšie roky nepredpokladám vydanie definitívneho kitu Spitfire Mk.IX 1/72 z kovových foriem a to aj "vďaka"  nepodarku od Airfix. No aj keby sa zhodou nejakých zvláštností stalo, že motyka nakoniec vystrelí a Tamiya vydá Spita IX ako sedemdesiatdvojkovú zmenšeninu svojej vydarenej stavebnice 1/32, tak nevadí, budem veľmi rád. Však prinajhoršom budem vyberať medzi výbornými a ešte lepšími kitmi :)  

Môj 200. príspevok v blogu :)

3 komentáre:

  1. Hi, Nice post. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me.

    Thanks!

    Joel Houston
    JHouston791@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak toto bude asi cela letka...ale ta izraelska kamuflaz vyzera dobre na krabicke...budes staviat aj tu?

    OdpovedaťOdstrániť