štvrtok 20. marca 2014

2x S-89 (Spitfire LF Mk.IXe) - draky 2.časť

Po mesiaci aktualizujem stav práce na dvoch S-89. Tradične u všetkých kitov spitfirov rozhranie krídel a trupov vyžaduje trocha alebo aj viac tmelenia. Začal som s dvojzložkovým Tamiya Polyester Putty (žltá stopa). Väčšinou sa mi však tento prvý tmel počas obnovy linky po brúsení a leštení čiastočne zlupne. Asi robím niečo zle, skúsim nabudúce zdrsniť okolie spoja... Následne som zlupnuté častí žltého tmelu opravoval s neriedeným Mr.Surfacer 1000 (šedá stopa). Na obrázku pekne vidieť rozsah oboch krokov tmelenia:

Aktuálny stav pred surfacerom. Na obrázkoch vidieť, ktoré častí kitu som vyylepšil. Použil som rezinové stožiare antén Quickboost, predtým som ale vyrobil ich nové stojany z bieleho plastu. Tiež sú vymenené hlavne za nové, sústružené klenoty od Master...

Vrtule som prerobil na otáčajúce sa. Sú pripravené tak, aby ich bolo možné vlepiť do trupov až na záver stavby.

Výškové kormidlá som oddelil a budú v "padnutej" polohe, ako sú zvyčajne v kľudovom stave na zemi.

A na záver zoznamu úprav som si nechal vákuové prekryty kokpitov. Do výmeny originálnych plastových z kitu som šiel s rešpektom až s obavami. Rozmyšľal som ako ich prilepiť, až nakoniec som to urobil neodporučaným spôsobom, teda klasickým sekunďákom. Použil som klasické UHU ultra fast, nič špeciálne. Len som kvapku lepidla nechal na podložke cca 1 min "odležať" až trocha zgelovatelo, ale nie až tak ako gelová verzia sekunďáku. Potom opatrne hrotom špáradla naniesol na hrany vacu a prilepil k trupu. A čo sa stalo? Nič, žiadne zamlženie a spoj je mimoriadne pevný. Mám pocit, že by som skôr roztrhol vacu diel, ako  ho odlepil ako celok od trupu. Na záver som prekryty opatrne vytmelil neriedeným surfacerom 1000. Ozaj použité vacu prekryty sú od Pavly, pred prilepením rozrezané na 3 častí.

Tak ešte vymaskovať číre častí a kokpity, záverečná vizuálna kontrola povrchov a lejem surfacer do pištolky :) 

1 komentár:

  1. :-) zase jeden "rýpavý dotaz", ale já to nemyslím zle... neměla by být onýtována i křidélka? Byla taky celokovová...
    Jinak hooodně chválím volbu "spadlých" výškovek, většina lidí (já taky) to vynechá... ačkoli i tady je možnost... každý spit měl ve výbavě soupravu tyčí k "ukotvení" kniplu v neutrální poloze... takže stačí dvě tyčky do kokpitu, a není třeba řezat... :-)

    OdpovedaťOdstrániť