nedeľa 23. marca 2014

MBB Bo-105P, Amodel 1/72


Jedná z noviniek, ktorú som dopredu nečakal a zaregistroval som ju, až keď prišla do predaja. Je to aj tým, že modely od Amodel sú trocha na okraji môjho záujmu. V tomto prípade ma však zaujal typ. Naposledy som tento vrtulníček videl v 1/72 v krabičke Airfix niekedy v polovici 90's. Odvtedy však absolútne nič, dokonca ani ako produkt Revell, ktorý má v sortimente prakticky kompletný sortiment súčasných nemeckých lietajúcich mašín vo výbornej kvalite. Bo-105 v 1/72, podobne ako množstvo iných zaujímavaých typov, je proste mimo záujmu renomovaných výrobcov kitov.

Mäkká, teda nič moc, krabička je otvárateľná zvrchu. 

Obsahuje štyri rámčeky dielov zo stredne šedého, trocha mäkkého plastu, jeden rámček čírych dielov, nálepky a manuál.

Aršík nálepiek umožňuje dokončiť model v jednom z následujúcich markingov:

nemecký 87+50
nemecký 86+66
španielsky ET 140

Návod je prehľadný, stavebný postup je rozdelený do jednotlivých stavebných krokov. Kamuflážne schémy sú čienobiele.

Pohľad na rámček A:

Detailnejšie pohľady. Povrch trupu sa mi celkom pozdáva, jeho povrchové detaily sú na štandardnej úrovní pre vrtulníčky 1/72.

Pohľad na rámček A:

Detailnejšie pohľady. Vrtuľové listy sa mi zdajú OK, podobne aj vyrovnávacia vrtuľka. Rotor vrtule bude treba dovybaviť nejakými detailami. Obávam sa trocha lyží, minimálne to bude chcieť veľké sústredenie pri ich oddeľovaní z rámčeka a začisťovaní.


Pohľad na rámček C, ktorý obsahuje hlavne detaily interiéru:

Detailnejšie pohľady:

Pohľad na výzbrojný rámček, ktorý obsahuje dve trojice túb pre protitankové strely HOT a závesníky pre ne. Pokiaľ sa dobré pamätám, tak starý kit od Airfixu túto výzbroj neobsahoval.

Pohľad na rámček D s čírymi dielmi. Osobne mám trocha problém so znázornením stieračov na predných sklách. Viem, že je to štandardom aj pre výrobcov ako Italeri a Revell, ale osobne by som radšej tieto detaily dolepoval ako sólo diely, či už plastové z kitu (keby boli), alebo leptané zo nejakej sady (keby bola), alebo samodomo vyrobené (najpravdepodobnejšie). Inak prekryt interiéru sa mi zdá dostatočne číry. Budem uvažovať o otvorení dverí interiéru aspoň na jednej strane.

Milé prekvapenie od firmy, od ktorej by som to najmenej čakal. Navyše, musím si trocha poopraviť moju mienku ku kvalite kitov od Amodel. Na ramčekoch, v rozsype, diely a povrch vyzerajú sympaticky. Ešte netuším ako to pôjde dohromady a netrpezlivo čakám na prvé dokončené stavby, ktoré sa snáď zakrátko objavia na internete.

Čo sa týka doplnkov, tak nie je mi známe, že by vôbec niečo bolo dostupné k tomuto typu v 1/72. A ani neočakávam, že sa niečo objaví, proste je to síce celkom zaujímavý, známy a významný typ vrtulníka, ale na okraji záujmu modelárskej obce. Napriek tomu po dorobení niekoľkých nevyhnutných detailov, môže z tohoto kitu vzniknúť skutočný vitrínkový klenot.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára