streda 18. júna 2014

3x S-97 (La-7), Eduard 1/72

Rozbehol som stavbu trojice S-97. Už z typového označenia je jasné, že lavočkiny budú  v markingu československého povojnového letectva. Jedná z nich bude v trojkanónovom prevedení.

Začal som s kompletovaním kokpitov, kde som si pomohol s Evergreen profilmi  a cínovými drôtikmi.

V kite úplne chyba priestor za sedačkou s rádiovou súpravou. Tak som to vyrobil nanovo.

Kokpit je dokončený v rozsahu, aby ho bolo možné zatvoriť do trupu. Ako základnú svetlošedú som použil Gunze H.334. Kit obsahuje celkom veľké množstvo leptaných dielov do kokpitu, zvyšok je  scratchovaný...Detaily sú vymaľované farbami Vallejo Color. Na záver som použil MiG wash (mix 1:1 Cold Grey:Neutral Grey).

Rozbehnutá stavba podvozkovćh šachiet. Tu je tiež vhodné pridať niekoľko detailov. Hlavne úplne chýbajúce potrubia ku kompresoru. Na zadnej stene šachiet som tieto potrubia riešil pomocou oloveného drôtu o priemeru až 1,2mm, ktorý som vylisoval-stlačil z okrúhleho do skoro hranatého profilu.

Nedostatkom kitu v tejto časti je chýbajúce potrubie ku kompresoru od lapačov vzduchu v koreni krídel. Bez úpravy by bola len viditeľná diera. preto som komplikovaný tvar potrubí riešil za pomoci dvojzložkového tmelu Milliput.

Tým sa síce nedosiahne kompletný profil potrubia, ale cez podvozkové šachty bude takto znázornená len jeho vonkajšia stena, čo je úplne postačujúce.

Pokračovať budem riešením ďalšieho nedostatku kitu, a to výfukmi. Až potom môžem začať rozmýšľať o zatvorení trupov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára