nedeľa 18. januára 2015

S-102 & S-103, Eduard 1/72 - draky a nástrek

Kompletácia drakov a príprava na nástrek surfaceru. Pridal som trocha kabeláže na steny hlavných podvozkových šachiet. Pitotky a porty anténnych drôtov sú mosadzné z Master AM72070. Z toho istého setu neskôr použijem aj hlavne kanónov.




Na surf som použil čierny Mr.Surfacer 1500. Po zaschnutí som povrchy vyleštil pomocou utierky Mr.Grinding Cloth jemnosti 3000 a obyčajnou zubnou kefkou.



Nástrek NMF povrchov. Prvý krát som skúsil Gunze Mr.Color Super Metallic, konkrétne ako základ, SM01 (Super Fine Silver). Povrchy som následne zalakoval malou vrstvou Gunze GX100.

Vymaskovanie pred nástrekom farebných častí:

Nástrek. Situácia sa mi skomplikovala, keď som zistil, že modré šípy sú síce riešené v kite ako kabuki masky, ale tie podľa umiestnenia na aršíku sú navrhnuté presne naopak ako som predpokladal. Najprv treba nastriekať modrú farbu do priestoru kde budú šípy. Potom vymaskovať tieto šípy a nastriekať kovový povrch. Toto som si neuvedomil, navyše sa mi tento postup ani nepáči. Tak som bol nútený použiť šípy z Tally Ho aršíka. Tie sadli veľmi dobre, ale je tam maličký rozdiel v odtieňoch modrej na krídle a na dekáloch. To budem musieť ešte trocha zamaskovať...


S-102 dostala červený kabát zhora. Základ je akrylová Tamiya červená XF-7. Povrch som následne rozbil mixom XF-7 a XF-3 v pomere cca. 2:1.

S-103 dostala modré doplnky. Základ je akrylová Tamiya modrá XF-8. Povrch som následne rozbil mixom XF-8 a X-1 v pomere cca. 1:1. Následne som naniesol horespomenuté modré šípy z Tally Ho aršíka.
Oba farebné nástreky som na záver zalakoval lesklým lakom GX100. Následovať bude rozlíšenie niekoľkých panelov tmavšou kovovou SM04 a nanášanie popisiek a markingov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára