pondelok 22. decembra 2014

2x S-101 (Jak-23 Flora), Special Hobby 1/72 - marking

Nálepky sú v poslednej dobe najslabšou časťou kitov Special Hobby/MPM. Stačí si pozrieť napríklad ich radu Griffon Spitfirov v 1/72 a porovnať kvalitu tlače nálepiek s nálepkami na spitfiry od iných výrobcov. Špeciálne popisky, drobné kresby a symboly perutí. Žiaľ, v tomto "nesklamal" ani kit Jak-23. Popisky sú absolútne nepoužiteľné, predstavujú len nejaké škaredé čierne machule. Škoda, že si MPM zhadzuje týmto spôsobom inak celkom kvalitné kity...nevie/nechce pritlačiť na dodávateľa, resp. ho vymeniť, ak nedokáže tlačiť kvalitne.


Po nástreku základnej striebornej som zopár panelov rozlíšil tmavšou metalickou farbou Alclad2 ALC103 Dark Aluminium. Celý povrch som následne jemne zastriekal lesklým lakom Gunze GX100.

Na radu prišli nálepky, najslabšia to časť kitu. Nepoužiteľné popisky som nahradil zvyškami čiernych popisiek z Eduard aršíka pre MiG-21 1/72. Viem, nie je to adekvátna náhrada, lebo u reálnych Jak-23 boli niektoré popisky dosť veľké a čitateľné. Moja náhrada je menšia a nečitateľná. No z môjho pohľadu vždy lepšie riešenie, ako nedať nič, alebo dokonca použiť čierne machle z aršíka. Nemilým prekvapením pre mňa bol posun tlače u výsostných československých znakov. Tento som odhalil až po ich namočení vo vode! Na suchom papieri to bolo veľmi ťažko viditeľné. Teda u ešte nenamočených znakov som obstrihával ich obvody a namočene som musel nechať zaschnuť a následne rovnako obstrihať. Samozrejme, kvalita išla dolu a ono to je aj vidieť :( Smutné, riešiť takéto blbostí v dnešnej dobe....

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára