piatok 1. januára 2010

Čo som stihol v roku 2009

Dohromady až 4 kusy, čo je môj najpriemernejší priemer v priemernom roku. Samozrejme všetko v mierke 1/72.

Hneď v januári som dokončil vrtuľník-bratislávsku sanitku Martu, alebo presnejšie Agusta A-109K2 (kit Revell). Žiaľ, ani s týmto kitom som neprekonal moje prekliatie v oblasti mixérov...jednoducho sa mi nejak nedaria :(


V máji som dokončil môj druhý kúsok. A tým bol populárny "Kosťa", alebo Liberator GR Mk.VI z našej 311ky (prestavba kitu Hasegawa). Nikdy doteráz som si neužíval stavbu kitu tak s radosťou a intenzívne, ako v tomto prípade! Pomohla tomu aj veľká podpora niekoľkých kolegov, ktorí mi počas stavby poskytovali vzácne historické informácie. Počas stavby som sa dostal k množstvu nových informácií o naších letcoch z protinacistického odboja v RAF počas WW2. Natoľko ma táto téma zaujala, že by som rád aspoň 1x za rok postavil nejakú mašinu, ktorá ma vzťach k ČS odboju. Pred a počas stavby som nijak nešetril v nákupoch rôznych doplnkov a literatúry, ktoré niekoľkonásobne prekročili cenu samotnej stavebnice. Ale stálo to za to!


Tretím v poradí bol letný odpočínkový Venom FB.1 (CMR) na vydýchanie po B-24. Táto príšerka bola dokončená začiatkom augusta. Venom ma definitívne zbavil obáv zo stavby celoresinových modelov. Jednoducho, je radosť otvoriť a postaviť takýto kit! V krabičke bolo všetko potrebné a ja som okrem snáď 2 páčiek nič iné nedopĺňal. Tomu hovorím kit snov!


Posledným mojim projektom pre rok 2009 bol Lightning F.6 (Trumpeter), dokončený v novembri. Typický príklad súčasnej čínskej produkcie. Bol by to aj celkom super kit, keby nebolo keby a dizajnéri kitu by neurobili nejakú kardinálnu blbosť. V tomto prípade výtokové trysky a vstupný prstenec sacáku. Takže aby sa to dalo vôbec postaviť, treba si zaplatiť resinové opravné sety a pritom byť rád, že ich niekdo vôbec pripraví a uvedie na trh. Takže vznikol model, doslova prepchatý doplnkami a opravnými dielmi, dokúpenými k stavebnici. Mimochodom samotná stavba bola doslova festiválom nitovnia :) Ale napriek všetkému zlému som rád, že mám túto populárnu brokovnicu konečne vo vitríne na čestnom mieste.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára