Ale pretože ide o HobbyBoss, tak info o pripravovanej produkcii nie je ešte dôvodom na veľkú radosť! Číňania až príliš často so svojimi novinkami vyvolávajú skôr rozčarovanie ako potešenie. Teda aj v prípade Rafale to bol veľký otáznik, či to bude v kvalite prevedenia ako ich F-15, F-16, resp. F-18, teda nič, čo stojí za pozornosť a škoda vyhadzovať peniaze, alebo to bude v kvalite ich vynikajúcich Corsairov A-7.
Deň pred silvestrom 2009 mi poštou dorazila očakávaná krabička Rafale C. Je to klasické HB balenie, teda nič moc kresba, ale na druhej strane pevná a zhora otvárajúca sa krabica. Výlisky sú klasicky zatavené v sáčkoch po jednom, resp. dvoch rámčekoch, samozrejme číre diely a nálepky sú zabalené extra. Rámčeky sú tiež na prvý pohľad v štýle klasických HB kitov (nemyslím teraz ich sériu EasyKitov), teda negatívne vyhotovenie paneláže, množstvo detailov. Samozrejmosťou je tiež prehľadný návod a farebná tlač ponúkaných kamufláži a markingov.
Horná polovica trupu s hornými polovicami krídel sú riešené ako 1 diel, to isté platí pre spodnú polovicu draku. Myslím, že to je najvhodnejšie riešenie stavebnice, vzhľadom na sexy tvary draku Rafale. Horný diel je riešený univerzálne a tým pripravený aj pre 2 miestnu variantu.
Horná polovica trupu s hornými polovicami krídel sú riešené ako 1 diel, to isté platí pre spodnú polovicu draku. Myslím, že to je najvhodnejšie riešenie stavebnice, vzhľadom na sexy tvary draku Rafale. Horný diel je riešený univerzálne a tým pripravený aj pre 2 miestnu variantu.
Žiaľ, vnútorné strany sacákov nie sú v stavebnici vôbec riešené a bude nutné ich nejak vyrobiť, čo je vždy dosť náročná práca, resp. si situáciu zjednodušiť výrobou FODs. Tiež sa mi moc nepáčia výtokové trysky, hlavne ich riešenie z vnútorej strany, kde namiesto naznačenia lamiel sú len vyryté nejaké chaotické čiary. Aj naznačenie ústia 30mm kanóna na pravej strane trupu je veľmi schématické, bude to chcieť úpravu.
Žiaľ, HB a Trumpeter si nikdy neodpustia konské nitovanie aspoň na časti povrchu. U Rafale si to naplno odnieslo smerové kormidlo.
Dva rámčeky, ktoré z univerzálneho riešenia kitu robia konkrétnu verziu C. Je tu kokpit, vrchná časť trupu za kokpitom, predná podvozková noha so svojou šachtou a kolesá, teda detaily v ktorých sa budú líšiť pripravované verzie A a M.
Číry kryt kokpitu a čelný štitok sú akceptovateľnej hrúbky, pekne priehľadné a použiteľné bez potreby náhrady vacuformom.
Veľmi ma teší množstvo ponúkanej výzbroje v kite, sú toho plné 2 rámčeky: 2x anti-runway strela APACHE, 4x RS MICA s možnosťou voľby IR alebo EM hlavíc, 2x RS R-550 MAGIC, 2x 1250l tank a 2x 2000l tank. Taký výber poteší aj preto, že momentálne nie je na trhu žiadny doplnkový výzbrojný set s francúzskou výzbrojou.
Pri porovnaní základných rozmerov kitu, ktoré sú uvedené na krabičke s rozmermi, ktoré som našiel napr. na wiki, mi to vychádza, že dĺžka trupu je v poriadku, ale na šírke tomu chýba cca 5mm. Nemám teraz ani možnosť a ani náladu skúmať, kde sa stratilo tých 5mm na kite, ale možné je, že údaj z wiki je celková šírka aj so zavesenými raketami MICA a v kite je to udaj bez nich (čo som aj premeral, že je to tak). Ostatné prípadné tvarové odchýlky som zatiaľ neskúmal porovnávaním s fotografiami skutočného stroja, alebo prikladaním na výkres. Snáď tak urobím neskôr.
Momentálne môj prvý dojem z tohoto kitu je veľmi pozitívny a mám taký pocit, že nás čaká pekná séria strojov Rafale, niečo, čo bude porovnateľné so sériou vydarených kitov A-7 Corsair II. Po tejto verzii Rafale C (1-miestný stroj pre francúzske vzdušné sily) sú už oznámené aj ďalšie verzie, konkrétne B (2-miestný stroj pre francúzske vzdušné sily) a M (námorná verzia).
Je to úplná novinka, teda s doplnkami to je zatiaľ nulové, no možno sedačka od Pavly by sa dala po nejakých úpravach zúžitkovať. Ale dúfam, že sa nejakých plechov a resinov dočkáme, aj keď je to "frantík", tak neviem neviem, nie je to žiadné efko... ale snáď niečo bude, aj keď nie hneď.
Základné info o strojoch Rafale: Dassault Aviation, wiki, airforce-technology
Niekoľko fotiek pre inšpiráciu: airliners.net
Niekoľko fotiek pre inšpiráciu: airliners.net
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára