sobota 9. januára 2010

MiG-29A Fulcrum, Bílek (Italeri) 1/72

Môj druhý a zároveň na dlhé roky posledný striekaný model. Ide o známy kit Italeri, prebalený do sáčkov Bílek.  Model som dokončil niekedy na jeseň 1994. Bola to čistá "krabička", bez použitia doplnkov. Vylepšoval som len kokpit a podvozkové šachty. Kamufláž bola nastriekaná syntetickými farbami Revell,  spodná svetlomodrá farba bola liehová Agama. Použil som Aerograf a doteráz si pamätám, že kamuflážne polia boli streknuté od ruky, bez použitia šablón. Nálepky boli dokupované od Propagteamu, extra sáčok so slovenskými znakmi a druhý sáčok pre český fulcrum s množstvom popisiek a čísel. Patina skoro žiadná, len mierne zvýraznenie paneláže pentelkou 0,3mm. Povrch bol natretý zriedeným Bistrolom.

Tento model som vyradil zo zbierky v roku 2002, kedy som si postavil nový model slovenského fulcruma, tiež od Italeri. Potom vyše 5 rokov chátral v mojom vrakovisku kitov. Tam by aj skončil do úplného rozpadnutia, ale v lete 2007 som ho už v dosť úbohom stave oprášil, opravil dolámané častí, dorobil chýbajúce, vymenil nálepky (SK znaky a čísla) a prestriekal radom. Takto zrekonštruovaný som ho napevno nalepil na pripravenú podložku a daroval kamošovi. Tak chytil model druhý život, urobil znova radosť a verím, že je takto pohromade doteraz :-) Fotky sú z leta 2007, teda po vytiahnutí z vrakoviska a následnej oprave, pred odovzdaním novému majiteľovi.

2 komentáre:

  1. viborne super,fakt super

    OdpovedaťOdstrániť
  2. HOLA, otra vez desde España. Magnifico trabajo. Yo quiero empezar el kit de ICM. Por Internet ,dicen que es la mejor opción . De todas maneras todas las maquetas actuales en el mercado provienen de ESCI !! , luego ITALERI, Y COPIANDO Y QUITANDO, TODAS LAS DEMÁS , BILEK,CONDOR,etc. Su maqueta se ve preciosa.
    Saludos Carlos,

    OdpovedaťOdstrániť