sobota 4. februára 2012

Spitfire LF Mk.IX/XVIe, 3x Sword 1/72 -oprava ČS markingu na S-89

Kolegovia z modelfóra má upozornili na fakt, že S-89 z 3.ld nemali na krídlach aplikované biele lemy čs. výsostných znakov. Aj keď biely lem bol nariadený predpisom, nakoniec sa tento predpis akceptoval len u spitov z 2.ld (bývalá 312.sq.). Síce mi nie je známa fotka LS-6, kde by bolo vidiet tieto znaky, ale niektoré fotky príbuzných spitov z 3.ld dokazujú neaplikovanie bielych lemov na krídlach. 

Takže Tally Ho aršík má chybu v návode a pre mňa z toho vyplínula potreba to opraviť. Na fotkách iných S-89 sú viditeľné stopy po zastriekaní pôvodných britských znakov. Tento fakt som využil na zastriekanie pôvodných znakov z aršíka TallyHo, ktoré sú navyše aj rozmerovo väčšie pre túto konkrétnu TE561. Samozrejme predtým som zvýraznil paneláž a nitovanie, aby po aplikácii nového dekálu neboli úplne stratené. Potom som po obvode znakov nastriekal mierne tmavšiu zelenú (Tamiya XF-61) a mierne odlišnú svetlo šedú (mix-zostatok z predchádzajúcich projektov) a malú vrstvu lesklého laku Tamiya X-22. Po zaschnutí som na rovnaké miesta nalepil čs.znaky z kitu, ktoré podľa môjho názoru majú aj správnu veľkosť. Tieto sú síce určené pre preletový spit z augusta 1945, ale prepokladám, že neboli prestriekaváne a ostali na spitoch počas ich povojnovej služby do roku 1948. Teda okrem spomenutých S-89 z 2.ld.

Tiež na dopručenie kolegu z modelfóra som nalepil celé sériove číslo a znak velitela perute na ľavej strane trupu. Ten znak je z kitu verzie Mk.XVI, ale trocha zostrihnutý. Jeho viditeľnosť som nakoniec po nalepení znížil nástrekom tmavo zeleného filtra (vysoko nariedená kamuflážna Tamiya XF-81). 

Z môjho pohľadu sa táto úprava podarila a nie sú na povrchu viditeľné žiadne stopy.


1 komentár: