štvrtok 15. apríla 2010

BAC Strikemaster, Airfix 1/72


Táto reedícia starého kitu sa objavila na trhu v roku 2008, už ako produkt Hornby Hobbies ltd. Obsahuje spolu 90 dielov (údaj na krabičke) v troch rámčekoch a v jednom rámčeku čírych dielov.

Aršík nálepiek obsahuje marking pre 4 stroje, 1 novozélandský (Mk.88), 1 britský (cvičná verzia Jet Provost T Mk.5) a 2x singapúrsky (Mk.84). Aršík na pohľad vyzerá veľmi pekne, nemám však ešte skúsenosť, že ako sa s nim pracuje.

Paneláž je riešená pozitívnymi linkami a miestami, hlavne na krídlach, je až príliš výrazná. Detaily   sú dosť biedne, takže jedinou výhodou tohoto kitu bude zrejme jeho obrysová presnosť. K dispozícii sú 4 prídavné nádrže (z toho 2 určené na konce krídel) a 4 bomby (pravdepodobne to majú byť Mk.82)

Je jasné, že ku kúpe tohoto kitu ma neviedla jeho kvalita. Bola to skôr nostalgia za jedným z mojich celkom prvých modelov v čase mojej modelárskej prehistórie niekedy v polovici 80's. Bol to Strikemaster od Matchboxu, čo sa vtedy predával za 25Kčs. Zlepené som to mal vtedy za 1 hodinu aj s nanesením nálepiek. A bez natierania samozrejme, však ten kit bol už dodaný ako dvojfarebný :)

Tak neviem, či sa niekedy pustím do tohoto Airfixu. Určite sa dá postaviť, preryť paneláž, pohrať sa s detailami...Určite by som rád mal Strikemastera v mojej vitríne a určite by bol novozélandský. Žiadne "aftermarket" doplnky k tomuto kitu nie sú žiaľ k dispozícii. Ale keď český producent super resinových kitov CMR ohlásil pre tento rok novinku Jet Provost T.2, tak si radšej chvíľku počkám. Logickým pokračovaním by mohol byť Strikemaster/Jet Provost T.5. a potom by som mal jasný výber!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára