piatok 1. apríla 2011

F-104G & F-104ASA Starfighter (2x Hasegawa 1/72)-príprava na stavbu (2.časť)


Ako som spomenul v prvej časti prípravy na stavbu, nakoniec som sa rozhodol, že druhý starfík bude nemecký. Nálepky v kite ponúkaju markingy až pre 4 nemecké F-104G (1x klasická Luftwaffe, 1x Luftwaffe "Lizard" kamufláž, 2x Marine). Ich tlač je síce pekná a ostrá, ale sú to v podstate plechy, ktoré by na záver vyzerali poriadne zle na povrchu aj vzhľadom k obrovskému počtu popisiek. Teda pre moje potreby sú nepoužiteľné. Preto som objednal najprv len sadu popisiek belgickej firmy Astra Decals s tým, že marking (čísla, znaky, symboly) použijem originálne z kitu, že sa mi ich predsa len podarí nejako skrotiť, keď nebudú veľkej plochy v prípade, že si vyberiem Lizard kamufláž. No moje pokusy s nanášaním nálepiek z origoš aršíka na nastriekané a nalakované plastové doštičky ma prebrali a zistil som, že toto nie je vôbec správna cesta...proste treba úplne zabudnúť na originál nálepky z kitu! Ostala mi len možnosť návratu ku kanadskej verzii alebo dokúpenie ďalších nálepiek s nemeckým markingom. Aby som sa nedočkal nejakého ďalšieho nepríjemného prekvapenia, tak som troška nadplán  zainvestoval a kúpil famózny aršík, znova od Astra Decals, ale tentokrát nielen popisky, ale všetky možné markingy a symboly a kresby a podobne, ktoré sa vyskytovali na vyše 900ks nemeckých F-104G počas celej ich kariéry. Dohromady má tento produkt 6 aršíkov a 16 stránkovú brožurku s príkladmi markingov a kamuflážnými schémami.

Z tohoto množstva symbolov je vraj možné vytvoriť marking ktoréhokoľvek nemeckého starfíka. Vážne sa mi nechce pátrať, či to je vážne pravda :) Ale mne to bude stačiť do budúcnosti na stavbu aspoň dvoch ďalších nemcov. Popisky by mali byť pre kompletné dva stroje, plus už jeden len čisto popiskový aršík, čo som kúpil pred tým, to mi bude postačovať na 4 stroje...však F-104 sú dobré skladné vo vitrínke :)

Príklad z priloženého manuálu, ktorý je obsahovo starostlivo pripravený:

Z ponuknutých možností je skutočne ťažko vybrať. Na začiatku som bol naklonený k "lizard" kamufláži, ktorá je skutočne efektná, ale na druhej strane nebola až tak typická pre F-104G, ako napr. pre Tornado IDS alebo Alpha Jet. Na záver služby koncom 80's stále lietala väčšina mašín v klasickej zeleno-šedej kamufláži. Tak rozhodnutie nakoniec padlo na F-104G 25+49  "Bavaria D" od JaboG 32 z cvičenia TAM 1980.

Krásna fotka vybranej predlohy sa nachádza tu, na stránke 916-starfighter.de.

Mimochodom skutočne kvalitná a živá stránka: 


916 v názve predstavuje celkový počet nemeckých F-104, ktoré slúžili počas celej ich kariéry v Luftwaffe.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára