nedeľa 3. apríla 2011

F-104G & F-104ASA Starfighter (2x Hasegawa 1/72)-príprava na stavbu (3.časť)


V rámci prípravy na stavbu, som si osobne rozfotil reálne mašiny. Najbližšia dostupná F-104S ASA-M je v Múzeu letectva v Košiciach. Nemeckú F-104G som pofotil v parížskom Musée de l'Air et de l'Espace. Išlo mi hlavne o detailne pohľady na povrch strojov. Detailne fotky kokpitov, podvozkov a šachiet je možné nájsť vo veľkom množstve na internete a časákoch.

V oboch prípadoch napríklad stojí za pozornosť, že ako sú viditeľné nitové rady na reálnych strojoch. V skutočnosti nič pravidelné a počítateľné, ako je to módne znázorňovať na modeloch a podľa toho posudzovať kvalitu "nitovania", viď krídla na oboch starfíkoch...

F-104S ASA-M, Italian Air Force, 5-45, 23 Gruppo, 5 Stormo, Múzeum letectva, Košice:

Kompletný walkaround je dostupný v mojom albume na Picase:

F-104G, German Air Force, 22+40, JaboG 34, Musée de l'Air et de l'Espace, Paris-Le Bourget:

Kompletný walkaround je dostupný v mojom albume na Picase:

Oba starfíky sú vo veľmi slušnom a zachovalom stave. Verím, že im to tak ostane ešte dlhé roky. Tým pádom aj povrch oboch mašín je z modelárskeho hľadiska pozoruhodný.To bude pre mňa celkom výzva, sa pri stavbe modelov čo najviac priblížiť k realite. Nebudem síce stavať tieto konkrétne starfíky, ale v oboch prípadoch budú mať rovnaké kamuflážne schémy.

Množstvo zaujímavých údajov a fotografií, teraz, pre zmenu na talianské F-104S, sa nachádza na tejto stránke:





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára