nedeľa 20. novembra 2011

MiG-23MF & MiG-23ML & MiG-23BN, R.V.Aircraft 1/72-nasávacie kanály (74.hodina)

Floggery začínajú bedňovatieť...

Dlho som rozmýšľal, či sacáky spolu s regulačnými klínmi nalepím pred, alebo až po kompletácií trupov. Nakoniec som sa rozhodol pre prvú variantu. Počas lepenia regulačných klínov a sacákov k trupu som musel byť maximálne opatrný, aby som dodržal geometriu. Samozrejme, najprv treba nalepiť k trupu klín a na neho sacák. Ale umiestnenie týchto dielov nie je nijak vyznačené na povrchu trupu, teda problém... Najprv som naniesol lepidlo Revell Contacta Profi na spojovaciu plochu klína, ktorý som následne položil na odhadnuté miesto. Hneď potom som naniesol lepidlo na spoje sacáku a priložil na svoje miesto na boku trupu. Potom opatrným centrovaním a kontrolovaním geometrie zo všetkých strán som obe častí umiestnil ne svoje správne miesta.Použité lepidlo neschne okamžite, teda mal som krátky čas na tieto korekcie.

Spoje som následne tmelil dvojzložkovým milliputom.

Vnútorné priestory nasávacích kanálov som nijak neriešil, keďže plánujem použiť FODy. Rozhodol som sa tak z dôvodu, že sa chcem vyhnúť náročnej oprave rozhraní medzi stenami sacákov a regulačných klínov, kde vznikli veľké medzery. Tmelením a brúsenim by som určite prišiel o pekné detaily na povrchu klínov. FODy tieto nedostatky pekne zakryjú.

U strojov, ktoré majú sacáky na bokoch trupov, sú práve tieto častí povrchu najnáročnejšie na lepenie a tmelenie.  Zatiaľ som sa nikdy nevyhol v týchto partiách trupu nejakej nadpráce (napr.tmeleniu), a to ani pri kvalitných mainstreamovych kitov ako napr. F-104G od Hasegawy alebo Hawk od Airfix. Takže u týchto floggerov som bol maximálne zvedavý, že ako to nakoniec dopadne.  Skúsil som to zatiaľ nasucho a pre všetky 3 typy, keďže každý má rozdielný predok trupu a môže byť určitý rozdiel práve na rozhraní s hlavnou časťou trupu. Výsledok je na fotkách. vo všetkých prípadoch a na oboch stranách vznikol schod (aspoň mne) cca 0,3mm. Je to bez veľkých problémov zvládnuteľná záležitosť, bude však škoda krásneho povrchu, ktorý sa stratí a ktorý bude treba nejak opraviť po tmelení. Vrchná plocha trupu vykazuje na fotkách schod, ale ten po ostrom prilepení nebude, tu vznikol, lebo je to len nasucho...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára