nedeľa 17. novembra 2013

MiG-21MF & MiG-21MFN Fishbed-, RV Aircraft 1/72 - kamufláže

Nástrek šedivky MiG-21MFN som urobil v štyroch krokoch:


1. Základný nástrek svetlo šedou akrylkou Gunze H.308 (riedenie 1:4 v prospech riedidla Tamiya X-20A)

2. Vyšisovanie povrchu mixom 2:1 bielej Tamiya XF-2 a svetlošedej XF-19 (riedenie 1:4 v prospech riedidla Tamiya X-20A)
3. Nástrek filtra nariedeného v pomere 2:1 zo svetlo modrej Gunze H.45 a bielej Tamiya XF-2 (riedenie filtra je až v pomere 1:8 v prospech riedidla Tamiya X-20A)
4. Celý povrch som nastriekal lesklým lakom Tamiya X-22.


Kamufláž na MiG-21MF som začal s nástrekom hnedej:

1. Základný nástrek hnedou akrylkou Gunze H.37 (riedenie 1:4 v prospech riedidla Tamiya X-20A)
2. Vyšisovanie povrchu mixom 1:1 hnedej Gunze H.37 a ružovej Tamiya X-17 (riedenie 1:4 v prospech riedidla Tamiya X-20A)
3. Nástrek filtrov z hnedej Gunze H.37, červenohnedej Tamiya XF-68 a mixu oboch na rôzné miesta podľa fotiek reálneho stroja (riedenie filtrov je minimálne v pomere 1:8 v prospech riedidla Tamiya X-20A)



V ďalších krokoch som striekal zelené kamuflážne polia:

1. Základný nástrek tmavo zelenou akrylkou Tamiya XF-11 (riedenie 1:4 v prospech riedidla Tamiya X-20A)
2. Šisovanie povrchu zelenou XF-5 alebo šedozelenou XF-71 (riedenie 1:4 v prospech riedidla Tamiya X-20A)
3. Nástrek drobných polí na krídlach šedozelenou Tamiya XF-71. Stopy po opravách kamufláže, resp. blednutie povrchu.
4. Zosvetlovanie, resp. stmavovanie šisovaných a opotrebovaných miest všetkými horeuvedenými zelenými farbami a ich mixami (riedenie filtrov je minimálne v pomere 1:8 v prospech riedidla Tamiya X-20A)
5. Celý povrch som nastriekal lesklým lakom Tamiya X-22.




Po zaschnutí lakov som začal maskovať a striekať dielektrické krytky na povrchoch. Začal som tými najväčšími na vrchu smerového kormidla a na spodnej plutve. Použil som zelenú Mr.Paint MRP-32 a červenohnedú Tamiya XF-68 (na plutvu MiG-21MF).


Stavba bude pokračovať nástrekom ďaľších povrchových detailov (krytky, prstenec, atď) , výtokových trysiek, podvozkových šachiet a pod.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára