pondelok 11. novembra 2013

MiG-21MF & MiG-21MFN Fishbed-, RV Aircraft 1/72 - dokončenie drakov, surfacer, začiatok nástreku

Prilepenie krídel k trupom a zatmelenie spojov. Počas lepenia treba neustále sledovať geometriu, keďže tieto spoje nie sú  nijak fixované kolíkmi a krídla sa lepia k trupu na tupo. Pri troche pozornosti však nevznikajú žiadne problémy.

Následuje tmelenie spojov. Veľké štrbiny nevznikli, teda veľa tmelu sa nespotrebuje. Tiež prístup k spojom počas brúsenia tmelu je bezproblémový. Verím, že iný modelár by dokázal tieto spoje zvládnuť aj bez tmelenia, ale tmeliť za každú cenu rozhranie krídlo-trup je mojim dávnym zlozvykom :)

Na tmelenie som použil dvojzložkový tmel Tamiya Polyester Putty.

Prilepenie výškových kormidiel k trupom:

1,2 V prvom kroku som pilníkom zaostril vyznačené hrany, maximálne ako sa dalo. Potom kormidlá oveľa lepšie sadli k trupu.
3,4- V druhom kroku som podľa situácie ešte šmirglom mierne dobrusoval styčné plochy a na záver kormidlá prilepil s mierným vychýlenim našikmo dopredu. Po miernom zaschnutí som spoje prešiel s lepidlom Tamiya Extra Thin Cement.

Po vybrúsení zatmelených spojov, ich vyčistení a po nalepení výškových kormidiel sú draky pripravené na lepenie povrchových detailov.

Pred surfom som prilepil na povrchy všetky detaily, ktoré chcem mať vrstvou surfu spevnené (plôtiky na povrchu krídla, držiaky a stojany antén, kanóny, závesníky, nasávače vzduchu, vybíjače statickej elektriny,  atď) a tie,  u ktorých následnou prácou nehrozí ich ulomenie a prípadná strata (antény, čidlá).

Okrem povrchových detailov z leptu, ktorý je súčasťou kitu, je ich podstatná časť z PE sady od RES-IM.

V tejto etape som pridal zopár detailov do krídlových častí podvozkových šachiet. Detaily sú z PE sady RES-IM, pracovné hriadeľe som vyrobil z mosadze.

Niekoľko leptaných detailov z kitu a RES-IM sady:

Okrem uvedených povrchových detailov som prilepil rezinové nasávače vzduchu z QB sady.

Vybíjače statickej elektriny som nepoužil leptané z kitu, ale som ich nastrihal z rybárskeho vlasca 0,08mm. Výhodou tohoto riešenia je, že aj po ráznejšom dotyku sa neulomia, ale len ohnú a vrátia sa do stálej polohy. Vynikajúco držia po nalepení sekunďákom do drážky na povrchu.

Nastal vhodný čas na detailovanie ďalších častí. Podvozkové nohy som obohatil o kabeláž a ostatné tiahla, ktoré som zobral z RES-IM leptanej sady.

Tiež na rozptýlenie od drakov som trocha vydetailoval prekryty kokpitov. Použil som profily Evergreen a cínové drôtiky 0,2mm.

Príprava masiek na čelné štítky:

Po vydetailovaní drakov a vymaskovaní kokpitov, predých kuželov a výtokových trysiek, prišiel konečne čas na surfacer. Použil som šedý Gunze Mr.Surfacer 1200 v nariedení 1:4 v prospech "žltomodrého" riedidla Mr.Color Thinner.

Na druhý deň, teda po dôkladnom zaschnutí surfu, som vyeštil celý povrch pomocou Mr.Grinding Cloth jemnosti 3000. Následne som asi na troch miestách bodovo opravil tmelenie neriedeným surfacerom, ktorý som na opravované miesto naniesol hrotom špáradla. Asi po 90 minútach schnutia som tieto body vybrúsil a vyleštil.

A došiel čas na farbenie povrchu, teda atraktívnejšiu časť stavby pre väčšinu modelárov :)

Spodná časť MiG-21MF ma základ nastriekaný akrýlovou svetlomodrou Gunze H.67 (riedenie 1:4 v prospech riedidla). Následne som tento základ "rozbíjal" s Tamiya X-23 (1:4), Gunze H.45 (1:4) a mixom 2:1 Gunze H.45:Tamiya X-2, ktorý bol riedený až 1:8 v prospech riedidla.  

Spodná časť MiG-21MF ma základ nastriekaný akrýlovou svetlošedou Gunze H.308. Následne som tento základ "rozbíjal" s mixom 1:2 Tamiya XF-19:XF-2. Obe farby sú nariadené 1:4 v prospech riedidla. Celý povrch som potom zastriekal filtrom z mixu farieb 2:1 Gunze H.45:Tamiya X-2 v nariedení až 1:10 v prspech riedidla. Tým som dosiaol mierne namodralý povrch, aký mali verzie MFN.

V oboch prípadoch ide len o začiatok práce, farebné odtiene, kontrast vyšisovania povrchu sa bude ešte postupne meniť, aj vďaka vplyvom washu, patiny atď... 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára