nedeľa 29. júna 2014

2x Mirage IIIO, High Planes 1/72 - podvozkové šachty, marking

Prišiel čas nálepiek. Ako som už uviedol, výrobca nijak neuľahčil prácu s nimi, hlavne pre A3-25, kde bolo treba pred nalepením polovice znakov nastriekať ako podklad svetlošedú kamuflažnú farbu (viď napr. pravú stranu smerového kormidla)... Pre druhú A3-99 je trupové sériové číslo príliš svetlé a po nanesení úplne zanikne na povrchu. preto som bol nútený toto číslo vyskladáť z aftermarket aršíka Carpena Decals 72.23 (Mirage III\5), z ktorého som využil aj časť popisiek pre oba modely. Mimochodom, kvalita Carpena aršíka, čo sa týka nanášania nálepiek na model, je dosť zlá a musel som vytiahnuť roztok Agama Hypersol, silný vypínací roztok pre krajné situácie...Dúfam, že novšia produkcia Carpeny už nie ja na tom tak zlé... Naopak, napriek odfláknutému dizajnu nálepiek z kitu, tieto sa nanášali vynikajúco a okamžite, aj bez použitia roztokov, sa okamžite vpili aj do paneláže, pričom sa vôbec netrhali. Mal som obavy, ale nakoniec výborná práca s nimi, škoda nedotiahnutého návrhu!

A3-25:

A3-99:

Hotové podvozkové šachty. Nástrek s Alclad2 Aluminium, vymaľovanie detailov s Vallejo Color a nakoniec wash MiG Cold Grey.

Začal som upravovať podvozky. Natiahol som kabeláž a hadičky hydrauliky, vyrobené z cínových drôtikov 0,25mm. Riadice hriadele som radšej vyrobil úplne nové z mosadzných rúrok. Ono vyčistiť a vytvarovať do kruhového prierezu tie plastové originály z kitu by dalo oveľa viac práce a výsledok by bol stále pochybný.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára