piatok 1. januára 2010

Junkers Ju 88A-4 (Italeri, 1/72)

Chcem postupne predstaviť najstaršie modely, ktoré sú stále v mojej vitrínke. Viem, že je to trocha nezyčajné, predstavovať to najhoršie zo zbierky, ale aspoň môže byť sranda :)

Začnem s úplne najstarším, ktorý ešte držím mimo vrakoviska. Je to Ju 88A-4 od Italeri. Tento model som dokončil v januári 1993. Viem, že vtedy som bol na stavbu tohoto kitu silno inšpirovaný knihou P.W.Stahla "Nad ledem a Saharou". V tomto období začalo vychádzať množstvo kníh-pamätí bývalých pilotov zo všetkých strán WW2, ktoré boli ale rôznej kvality.

Model bol postavený bez doplnkov, len z krabičky, ale s vylepšením kokpitu. Jedine paneláž bola kompletne prerytá. Namaľovaný-natupovaný bol syntetikami od Revellu. Hadíky na povrchu som robil tenkým štetcom, resp. špáratkami. Ešte som nijak nezvýrazňoval paneláž, z patiny som urobil iba začmudenia nastruhanou tuhou a poškrabanie kamufláže striebornou farbou. Celý povrch bol na záver fixovaný Bistrolom. Po 17 rokoch sa však na dotyk lúpu nálepky z povrchu.

Kit bol v tej dobe novinkou na trhu, dnes už je prekonaný Hasegawou.


Najbližšie vytiahnem druhý najstarší kúsok a môj prvý striekaný model Pe-2FT od Airfixu :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára