pondelok 9. augusta 2010

Hurricane Mk.I & Mk.IIb, 310 & 312.sq RAF, 2x Revell 1/72 (10.hodina)

Po dvoch večeroch čumenia na výlisky Hurricana Mk.I od AZ model (ex.Sword), brúzdania po nete a sledovania už hotových hurošov z tohoto kitu, som sa nakoniec rozhodol, že si nebudem nič dokazovať a tento kit odložím ad acta, ako čistú stratu. Aj som sa už zmieril so skutočnosťou, že by som sa potrápil s podvozkami, výrobou reflektorov v krídlach, kit v podstate nanovo preryť, aj keď tej paneláže nemá toľko,... No nakoniec ma dostal fakt, že zobrazenie plátna na trupe je IMHO slabé a ja už som zvyknutý na štýl zobrazenia plátna ako má napr. Revell. Pri pohľade na hotové huroše od Sword/AZ Model sa mi tak trocha stráca typický vzhľad Hurricana...ale je to len čisto môj súkromný názor.

Ako schodnejšia cesta k malému Hurricane Mk.I sa mi zdá prerobenie štandardne dostupného Revell Hurricane Mk.IIC na verziu Mk.I. Mám doma k dispozícii aj krabičku Mk.IIB, čo by bola najjednoduchšia cesta k Mk.I, ale tento kit je už nedostupný a mám tiež zámer robiť práve túto verziu.  Takže nebude nakoniec pôvodne plánovaný Vašátkov Hurricane early, v tomto mením zámer. 

Po všetkých úvahách sa púšťam do dvojstavby Revell Hurricanov. Hurricane Mk.IIB bude z 312.perute RAF, konkrétne stroj sgt.Otmara Kučeru. Pôvodne plánovanú verziu Mk.I z bitky o Britániu budem stavať z ľahko dostupného kitu Mk.IIC. Konkrétne to bude stroj veliteľa 310.perute RAF S/Ldr Alexandra Hessa.

Pre oba uvažované markingy mám k dispozícii nálepky MPD z edície "Památnik československého letectva"

Pre porovnanie, polovičky trupov Revell a AZ Model. Pre verziu Mk.I bude nutné upraviť predný prstenec.


Polovičky trupov Revell a AZ Model pasujú k sebe celkom slušne.


Tu vidieť najlepšie, že ako treba upraviť predný prstenec. Najprv je nutné odstraniť deflektor oleja a potom veľmi mierne skosiť tvar prstenca.


Druhou úpravou je zmena paneláže krytov výzbroje v krídlach. Ako dobrý vzor poslúži paneláž krídla z kitu Mk.IIB (samozrejme okrem krytov vonkajšej dvojice guľometov, ktorú verzie MkI nemali)


Tu som začal upravovať paneláž krídel z verzie Mk.IIC na Mk.I. Najprv som si ceruzkou vyznačil linky, ktoré ostanú využité aj pre verziu Mk.I. Zvyšok som začal tmeliť neriedeným Surfacerom 1000.


Nepotrebná paneláž je vytmelená a krídlo pripravné na prerytie.

Predná časť trupu po úprave z Mk.II na Mk.I. Všetko je pohromade zatiaľ na sucho. Momentálna úprava je porovnaná s výkresom z poľskej publikácie Klub 1/72. 


Pre mňa je však stále otázne, či Hurricane NN-A (R4805) mal zrovna tento typ vrtuľového kužela, teda Rotol, origoš verzia pre Hurricany. Nie som na toto expert, ale na fotkách Hurošov 310.sq z obdobia bitky o Britániu sa mi zdá, že niektoré majú aj kužele Rotol, určené pre Spitfire. Takže teraz ani netuším, že čo bude správne na NN-A, ak sa to dá vôbec zistiť... Pre istotu som kúpil aj QB resin druhého zmieňovaného typu vrtule. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára