nedeľa 12. decembra 2010

Hurricane Mk.I & Mk.IIb, 2x Revell 1/72-kamufláže (121.hodina)

Po dvoch mesiacoch sa vraciam k Hurricanom, ktoré som po surfe odložil a dal prednosť Hawkom. V rámci reštartu projektu som na oba kusy nastriekal kamufláž. A už som sa na to tešil, keďže som si chcel konečne vyskúšať nové Tamiya odtiene, určené pre WW2 stíhačky RAF. Doteráz to bola v tomto smere bieda, v sortimente mnou používaných akryliek (Gunze H a Tamiya) sa ťažko hľadala alternatíva, hlavne pre vrchnú šedú Ocean Grey. Takže konečne mám z vydania nejakej novinky v mierke 1:32 nejaký úžitok aj ja, zarytý a neprevychovateľný sedemdesiatdvojkár :) Tamiya tieto odtiene začala produkovať k jej novinke-klenotu Spitfire Mk.IX v 1:32...

Kamufláže som striekal v dvoch vrstvách. Prvá vrstva bola vždy tmavší odtien danej kamuflážnej farby, druhou vrstvou svetlejšieho odtieňa farby som povrch rozbíjal. Použil som nasledujúce odtiene:

Dark Green - Gunze H.330 (1.vrstva), Tamiya XF-81 (2.vrstva)        
Dark Earth - Mix 2XF-52:1XF-64 (1.vrstva), Gunze H.72 (2.vrstva)  
Ocean Grey - Gunze H.331 (1.vrstva), Tamiya XF-82 (2.vrstva)       
Duck Egg Blue - XF-21 (1.vrstva), Gunze H.74 (2.vrstva)                  
Medium Sea Grey - XF-83 (1.vrstva), mix 2XF-2:1XF-19 (2.vrstva) 

Všetky horeuvedené farby som mal nariedené Tamiya akryl riedidlom X-20A v pomere 1:4 v prospech riedidla. Na záver som strekol povrchy lesklým akryl.lakom Tamiya X-22 a tým pripravil na aplikáciu nálepiek. Povrch samozrejme ešte nie je definitívne hotový

.

Ešte pred nástrekom povrchu som sa pohral s reflektórmi na nábežných hranách krídel. Samotné reflektóry som vyrobil z plastu a vymaľoval vodovkami Revell Aqua. Kryty reflektórov som vyrobil z čírej lepiacej pásky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára