Zajtra, 2.12.2010 sa na leteckej základni Amberley v Austrálii koná oficiálna rozlúčka s F-111 Aardvark. Podrobnejšía správa prevzatá z Flight International je dostupná cez tento odkaz.
Austrálske vojenské letectvo (RAAF) bolo posledným užívateľom tohoto zaujímavého a vo svojich najlepších časoch progresívneho stroja. Bol to stroj s komplikovaným vznikom, predraženým vývojom a s dlhoročným odkladom nástupu do služby RAAF, vďaka nákupu ktorého aj rezignovala austrálska vláda... Ale nakoniec sa v službe u austrálanov veľmi dobre osvedčil...Až tak, že aussies dokúpili v 1992 k existujúcej flotile 24ks F-111C ešte ďalších 15ks vyradených FB-111 z US veliteľstva strategického letectva. Tieto dali zmodernizovať na verziu F-111G. Na konci služby boli stále vo vynikajúcej kondícii aj vďaka mimoriadnej starostlivosti austrálskych technikov, ktorí sa ani netajili, že náhradné diely hľadajú na vrakoviskách v nevadskej púšti. Preto aj Aardvark dostal na záver okrem všeobecne v Austrálii používaného nicku "Pig", aj prezývku "lietajúce vrakovisko" :)
Svetovo známym sa stal prípad úspešného núdzového pristátia F-111 po závade podvozku. Mladý pilot Peter Komar, len 2 týždne po absolvovaní leteckej akadémie, predviedol v roku 2006 excelentné pristátie bez podvozku:
Osobne sa mi tieto aussie "Pigs" v šedom kabáte mimoriadne páčia, tak som im venoval niečo z môjho času a postavil pred troma rokmi model F-111G od Hasegawy:
Tak teda kráľ zomrel, nech žije kráľ! :)
© Australian Department of Defence
Zaujímavé linky:
http://www.airforce.gov.au/
F-111C na airliners.net
F-111G na airliners.net
Tak teda kráľ zomrel, nech žije kráľ! :)
© Australian Department of Defence
Zaujímavé linky:
http://www.airforce.gov.au/
F-111C na airliners.net
F-111G na airliners.net
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára