nedeľa 26. januára 2014

2x S-89 (Spitfire LF Mk.IXe) - začiatok stavby

Trocha oneskorene začínam tradičnú konco-novoročnú stavbu spitfirov. Tento rok som dal prednosť dokončeniu oneskorených stavieb, aby neboli znova odložené až niekde do Veľkej noci :) Na tento rok som si vybral dvojicu československých povojnových S-89, ktoré v tom zvláštnom období medzi 1945 a 1948 boli hlavným typom čs letectva.

Vyzerá to naozaj len na začiatok stavby, ale mám už za sebou komplet onitovanie dvoch drakov. Neviem, ja sa asi nikdy nenaučím nitovať nejak rýchlo a šikovne, len tak mimochodom stavby...vždy mi to zaberie niekoľko dlhých hodín.

V tejto dvojstavbe AZ kitov vyskúšam niečo nové. Použijem vacu prekryty kokpitov od Pavla Models V72-74. Pre tento účel som ich opatrne narezal, čo bola celkom napínavá práca :) Po suchom priložení sa mi zdá, že pôjdu použiť na tento kit. Doteraz som tieto vacu prekryty využíval pri stavbe Sword a AZ kitov, ale len strednú, odsúvateľnú časť. Zvyšok bol z kitu.

Aj v tejto stavbe použijem maximálny počet doplnkov. Začal som šperkovaním kokpitov za pomoco vynikajúcej sady leptov MARABU M72014, ktorá je navrhnutá presne pre tento kit. 
Nesmieme zabudnúť na podlepenie otvorov pre výfuky z ich vnútornej strany...

Stavba bude pokračovať zoastavovaním kokpitov. Drobné úpravy krídel z typu C na typ E budem robiť priebežne.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára