piatok 3. januára 2014

Bf 109G-6, AZ model 1/72-hotovo

Messer je hotový. Stavbu som bral ako testovaciu, lebo plánujem ich postupne postaviť väčšie množstvo. Preto v mojom prípade to nebola výnimočne dvoj alebo trojstavba. Na tejto dokončenej Bf 109G-6 je hromada chýb a chybičiek, ale aspoň som si skúsil, načo dávať bacha pri budúcich stavbách... No celkovo môj dojem zo stavby tohoto kitu je veľmi dobrý. Zostaviteľnosť je znova o niečo lepšia ako je zostaviteľnosť kitu Spitfire Mk.IX, teda AZ je na správnej ceste neustáleho skvalitňovania svojej produkcie.

Najväčší zhluk chýb mi vznikol okolo číreho prekrytu kokpitu. Zle som uzavrel trup a čelný štítok mi už nesadol správne, tak bolo koho toho kopa neprijemnej práce, aby som to aspoň trocha korigoval. No a ten problém mi vznikol, lebo som tam vopchal lept prístrojovej dosky, ktorý bol určený pre hasegawu. kvoli leptu mi tiež nesadla dobre zadná časť prekrytu... Ale pre ďalšie stavby už použijem lepty určené presne pre tento kit a verím, že tento problém pri trocha pozorností už nenastane. Lepty od RES-IM sú už ohlasené a predpokladám, že aj MARABU pripraví svoj dizajn.

Okrem tejto hlavnej chyby som na povrchu urobil veľké množstvo drobnejších chýb krásy, čo vyplíva z toho, že nemecké mašiny som nerobil viac ako 5 rokov. Teda táto rozbehová stavba ma poučila načo si dávať bacha pri mojich klasických dvoj trojstavbách :) Už teraz je istý Bf 109G-6 v markingu SNP.

Osobne sa najviac teším na československé Avie S/CS-199, ktoré sú už plánované v rámci tejto série kitov. Samozrejme, okrem S-199 bude veľkým lákadlom množstvo verzií G a K v množstve atraktívnych markingov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára