streda 14. decembra 2011

MiG-21MF Fishbed J, Fujimi 1/72


Model som dokončil v júni 2002 po 54 hodinách práce. Nesprávny "Bis" chrbát som 8 rokov dozadu nijak neriešil. Fujimi si v tomto veľmi zjednodušila prácu a svoje MF a RF verzie predáva s rovnakým trupom ako bis. V dnešnej dobe by som to už určite riešil, alebo tento kit už radšej vôbec nestaval :) 

Pri stavbe som použil Extratech lepty určené pre KP kit. Povrch je tupovaný syntetickými Agamami, biela farba je tiež Agama, ale akrýlová. Vodovky od Agami boli v tej dobe novinkou a a ako intenzívny užívateľ Agám som ju chcel vyskúšať. Samozrejme, zistil som, že na tupovanie nie je najvhodnejšia...neskôr tiež, že ani na striekanie :)

Čo sa týka rozmerovej presnosti, Fujimi Fishbed je mierne prekŕmený, čo je aj trocha viditeľné v priemere prednej častí trupu. Určite sa nájde ešte veľké množstvo nepresností aj v iných detailoch. Výhodou kitu je jeho príjemná zostaviteľnosť. 

V súčasnosti, keby som chcel postaviť MiG-21MF v 1/72, tak ako základ by som zobral kit MiG-21bis od Zvezdy a resinový MF chrbát od Quickboostu. Tento chrbát je síce určený pre Fujimi kit, ale po malých úpravách pôjde nasadiť aj na trup od Zvezdy. Priemer prednej častí trupu fishbeda od Zvezdy sa mi zdá z trojice dostupných kitov Fujimi-KP-Zvezda, ako najbližší k správnemu rozmeru. KP je vychudnutý a Fujimi pribratý...Alternatívou k Zvezde je uveriť sľubom firmy Eduard a počkať niekoľko rokov na zmenšeninu ich štvrťky do 1/72.

1 komentár:

  1. to je slovenska Milka ak dobre viem... budem ju stavat v 1/144 :) od eduardu

    OdpovedaťOdstrániť