nedeľa 21. septembra 2014

2x S-101 (Jak-23 Flora), Special Hobby 1/72 - začiatok stavby


Stavbu som začal nitovaním povrchu drakov. Keďže v mojom prípade je to zdĺhavá a nudná činnosť, tak ju prerušujem so zábavnejšími záležitosťami. Preto som sa pustil aj do kokpitov.

Okrem plastových dielov a leptov z kitu, mám na detailovanie kokpitu k dispozícii aj farebnú leptanú sadu RES-IM PE72002. Potom samozrejme tiež samodomo klasiku, ako profily Evergreen, cínové drôtiky rôznych priemerov.

Kokpity sú teraz pripravené na nástrek základnou interiérovou farbou. Až potom budem môcť dolepiť farabné lepty (pásy, bočné panely, atď). Sedačky sú vložené len nasucho.

Okrem kokpitov je čas na prípravu ostatných častí do vnútra trupu. Kit obsahuje krásne resiny hlavných podvozkových šachiet, vstupnej časti motora a výtokovej trysky. Deliaca prepážka vstupu vzduchu je riešená spolu s prednou podvozkou šachtou ako jeden komponent, ktorý vznikne zlepením troch plastových dielov. Pred ich zlepením do jedného celku som dovnútra napchal narezaného olova čo sa dalo...Moc toho nevošlo, ale myslím, že treba využiť každý minipriestor, aby nakoniec sa vyváženie vydarilo... 

Samozrejme, že kokpity budú otvorené. Treba však oddeliť čelný štítok od odsúvnej časti prekrytu. V kite sú žiaľ v celku. Našťastie, oddelený prekryt celkom dobre sadne na trup a netreba hľadať vacu alternatívu.

Tak a je čas sa znova vrátiť k nitovaniu. Už som si vravel, že sa na to vykašlem a prestanem nitovať. Ale tieto S-101 ešte urobím :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára