štvrtok 1. septembra 2011

Nové v kitníku, časť 04

Za prvý polrok 2011 mi pribudlo niekoľko nových krabičiek, no napíšem to hneď na úvod, o dosť viac, ako som mal predstavu, že kúpim za jeden polrok :) Medzi nimi je niekoľko osvedčených kitov, ale hlavne novinky, väčšinou vo viac ako jednej krabičkovej verzii...No a samozrejme všetko v mierke 1/72.

Hneď na začiatku roku som pod vplyvom mojich stavieb Hurricanov a Spitfire Mk.I československých letcov, objednal ďalšie britské stroje, konkrétne nočné stíhacie Mosquito NF Mk.XIII/XVII a prieskumný Spitfire Mk.XIX. Nočné Mosquito by som veľmi rád niekedy dokončil v markingu 68.perute S/L Miloslav Mansfelda vo verzii NF.XIX. Aj keď som kúpil novinku prieskumného Spitfire Mk.XIX od Airfixu, predsa len na stavbu dám prednosť osvedčenému kitu od Fujimi a k tomu niekoľko doplnkov od QB.

Na vlne britských strojov z WW2 som pokračoval ďalej a koncom januára s radosťou založil do kitníka reedíciu vyhľadavaného kitu Spitfire Mk.VIII/Mk.IX od Hasegawy. Tentokrát v prevedení Dual Combo Spitfire Mk.VIII "Against Japan Combo" Aj keď má tento kit niekoľko chýb, stále ho považujem za najkvalitnejšiu Mk.IX v mierke 1/72. Samozrejme, pre stavbu dám prednosť niektorým deviatkam československých letcov. Krabica je síce značená ako Mk.VIII, ale nebude mi robiť problém z toho postaviť niekoľko verzií Mk.IX za pomoci odložených dielov z predchádzajúcich prebalov tohoto kitu a doplnkov od QB. Bližšie som sa tomuto dvojkitu venoval v tomto linku.

Novinka od MPM, prednostne balená pre britský trh pod značkou Xtrakit. Samozrejme, že táto pokročilá povojnová verzia Spitfire mi nesmie chýbať v mojej zbierke. Už sa teśím na ďalšie variácie tohoto kitu, už pod značkou MPM.

Jednou z najzaujímavejších noviniek roku 2011 je séria MiG-23 od R.V.Aircraft. Zatiaľ skončili v mojom kitníku 2 verzie, ktoré lietali v československom letectve, teda MiG-23MF a MiG-23ML. Tieto dve krabičky sa dlho v kitníku neohriali, už sú na stole a pomaly rozbieham ich stavbu. Predpokladám, že z tejto série kitov budú ešte pre mňa zaujímavé sľubované MiG-23BN a MiG-23U.

Kvalitný kit za lacný peniaz, navyše atraktivný typ. Viac som popísal tu. Ťažko niečo také nekúpiť...

Najprv sa mi zdal tento kit popri existencii kvalitného Hasegawa kitu ako zbytočnosť. Ani som to neplánoval kúpiť. Potom ma zlomila krásna kresba D-520 slobodných francúzov a po otvorení aj obsah kitu. Po podrobnejšom zrovnaní s hasegawa kitom už mi bolo jasné, že to nebola zlé rozhodnutie a dokonca som prikúpil ďalšiu krabičkovú verziu s francúzskymi markingami z obdobia 1940.

V prípade týchto Saabov som ani chvíľu neváhal. Pre mňa skutočne atraktivný typ a vynikajúci výber zo strany MPM.

Ďalší derivát zo základného sworďackého kitu Sptifire Mk.Vc. Myslím, že v tomto prípade naozaj nič nie je odfláknuté, ako sa to často stáva pri odvodeninách renomovonaým výrobcom (napr. J-35OE Draken od Hasegawy/Revell). Krabička obsahuje komplet nový trup a všetky diely pre námornú verziu Spita. Je to pekný príklad, ako sa dá zhodnotiť základný kit a pritom to nie je na úkor zákazníka, ktorý je v týchto prípadoch často oblbnutý len novou krabičkou a aršíkom nálepiek...

Na túto limitovanú edíciu som čakal vyše dvoch rokov...a dočkal sa. V tejto krabičke sú k dispozícii nálepky pre všetky tri stroje francúzskeho námorníctva. Viac som tento kit predstavil v tomto linku.

Francúzske povojnové konštrukcie sa mi veľmi páčia, preto ma táto novinka potešila. Kúpil som až dve krabičky a plánujem moju klasickú dvojstavbu jedného typu. Jeden by bol vo francúzskom sfarbení a druhý v izraelskom.Viac som tento kit predstavil v tomto linku.

V prípade tejto novinky netreba nijak obhajovať jej kúpu. Absolútna klasika z histórie československého letectva, ktorú by som veĺmi rád videl nielen v kitníku, ale aj v mojej vitrínke.

AZ model má skutočne šťastnú ruku, čo sa týka výberu typov do produkcie. Podobná situácia, ako v prípade Ouragana od Valomu. Pre očakávanú náročnosť stavby zatiaľ neplánujem dvojstavbu, tak v kitníku držím iba jednú krabičku. Keď prehodnotím tento zúžený zámer, už nebudú v predaji...je to naozaj atraktívny typ a výrobcami samozrejme zanedbávaný.

Nádherný stroj, je to jeden z prvých typov lietadiel, ktoré som v detstve začal vôbec vnímať a aj typovo rozlišovať na oblohe na Trenčínom. Takže tu to nemohlo ostať len pri jednej karbičke do môjho kitníka :)

Lacný a sympatický kit sympatického lietadla. Toto nebude nikdy zavádzať ani v kitníku a ani ako dokončený model vo vitrínke. Spolu s podobným modelom Zlína 42 od HB predstavujú unikátnu dvojicu mainstreamových kitov československých lietadiel od čínskeho výrobcu.

HB vie robiť vydarené modely vrtulníkov, ale vždy sa dopustí pritom aj nejakej somariny. Vzhľadom k tomu, že Mi-2    je významným typom z histórie ČS letectva, tak som tento kit bez veľkého rozmýšľania kúpil do môjho kitníka. Bližšie som tento kit predstavil v tomto linku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára