streda 17. februára 2010

Moja 3.krabička v 2010: Yakovlev Yak-7b (Late version), Valom 1/72


Tretia krabička v tomto roku do mojej rozsiahlej zbierky nepostavených kitov. Kvalitných modelov stíhačiek od Jakovleva z WW2 je na trhu veľmi málo. Vlastne bez problémov je dostupný len EasyKit Jak-3 od Hobby Boss, inšpirovaný Hasegawa kitom z 90's.  Takže niekoľko verzií Jak-7 od firmy Valom sú vítaným prírastkom na trhu. Verzie Jak-1 a Jak-9 sú montálne ťažšie dostupné. Napríklad Jak-1M od Mikro som už dlhé roky nevidel, tiež Jak-9D od Dacoplast z 90's sa už nevyrába. Nanovo prebalený Jak-9 od Airfixu, je len nevydarená karikatúra a nemá zmysel ju kupovať. 

Kit Jak-7b late obsahuje 1 rámček dielov zo svetlošedého plastu, plus 1 rámček s polovicami nového trupu so zníženým chrbátom pre danú verziu stroja. Súčasťou kitu je aj striekaný číry prekryt kokpitu, resinové bočné steny kokpitu, malá planžeta fotoleptaných dielov a dekálový aršík s markingom pre 2 stroje. Paneláž je znázornená do hĺbky a povrch trupu z plátna je veľmi pekne zvládnutý. Ešte som tento kit nestaval, tak neviem posúdiť jeho zostaviteľnosť, ale diely na rámčeku vyzerajú sympatický a s množtvom detailov.


Jediným rozdielom od kitu Jak-7b je tento rámček s trupom so zníženým chrbátom zadnej časti:
                                     
Žiaľ, číry prekryt kokpitu je dosť hrubý a vylisovaný v celku. Čo je nepríjemné, keď staviam všetky lietadla s otvoreným kokpitom. Tiež tvar čelného štitku sa mi moc nepozdáva pri pohľade zhora, myslím, že bočné skla by nemali byť tak oblé. V predchádzajúcej stavebnici Jak-7b bola alternatívne na výber aj vákuovo vyrobená varianta. V tomto kite už som nič také nenašiel...Ale pre Jak-7 v 1/72 by mala vákuovy kryt kokpitu vyrábať Pavla Models, takže dokúpim a dúfam, že bude pasovať na tento kit.
                                     

Chvíľu som sa zahrával s myšlienkou, že tento kit použijem na konverziu na Jak-9D, ktorý je pre mňa atraktívnejší. Až pokiaľ som hlbšie nenaštudoval rozdiely. Odradili má nakoniec nábežné hrany krídel s lapačmi vzduchu na rozhraní s trupom, ktoré, ako sa zdá, sú u Jak-9 odlišné a ich prerábanie by bolo náročné. Ostatné odlišnosti, ako rozdielné koncové obluky krídel, rozdielna výzbroj, plechy okolo výfukov, sú na úrovni, ktoré si trúfam zvládnuť. Tak len verím, že firma Valom pripraví k tejto sympatickej sérii Jakov-7 aj niekoľko Jakov-9, ktoré boli najpočetnejšími verziami a momentálne na trhu 1/72 chýbajú. Ale osobne neviem odhadnúť úspech predaja tejto rady stíhačiek, je to len moje želanie :) Jeden Jak-9D už mám v zbierke dokončený a neskôr ho v tomto blogu predstavím. Ale rád by som ho nahradil kvalitnejšou stavbou, ale nie je, žiaľ, momentálne čím.

Okrem novej krabičky Jak-7b late mám v skrini uloženú aj staršiu verziu  Jak-7b, ktorá je prakticky rovnakým kitom, vrátane plechov a resinov, len neobsahuje nový trup:

Takže tento rok zatiaľ nakupujem len české shortruny! A som celkom spokojný :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára